Съвременни тенденции за интериорни и екстериорни решения на търговски обекти
Цел на конкурса:
Идейни проекти за изграждане на търговски био бранд КООП чрез обекти/щандове за био и здравословни храни:
Вариант 1. Самостоятелен търговски обект БИО КООП, част от търговска верига КООП, с площ от 50 до 100 кв. м. и прилежащ терен с обособени кътове в голям град или малко населено място
Вариант 2. Щанд БИО КООП с площ 10-15 кв. м. в магазин от търговска верига КООП или голям търговски център
Забележка: За целите на конкурса терминът БИО е използван в по-широкото му значение на здравословни, екологично чисти, без консерванти и оцветители, приготвени на място или храни от местни производители
ЗАДАНИЕ:
Философия на търговския обект и био бранда КООП
Целта е изграждане на самостоятелна мрежа от лесно разпознаваеми обекти с бранд БИО КООП, която предлага био и здравословни стоки на достъпни и справедливи цени и е част от търговска верига КООП или представя веригата със свои щандове в големи търговски центрове.
В този аспект магазините БИО КООП работят в съответствие с приетите и признати на световно ниво кооперативни принципи и ценности като взаимопомощ, социална отговорност, справедливост, солидарност, грижа за другите, и продължават традициите в кооперативната търговия да бъдат място за провеждане на множество инициативи и център за социални контакти и срещи, особено в по-малките населени места. Това предполага в магазина и/или неговото околно пространство да има обособени кътове, в които се предлагат допълнителни услуги на клиентите, като например: детски кът, място за приготвяне на свежи салати и напитки, малък цех за производство на хляб, закуски, сладкарски изделия или бира, кухня за възрастни хора и др.
Обектът е предназначен да предоставя услуги на член-кооператори и клиенти, чиито интереси и предпочитания са насочени към здравословния начин на живот и хранене. Работещите в обекта продавач-консултанти предоставят надеждна и актуална информация за предлаганите в магазина стоки и храни, здравословното хранене, подходящи, лесни и бързи за изпълнение рецепти за домакинствата и потребителите. В обекта могат да се организират консултации с диетолози и други специалисти по здравословно хранене.
Предимство при изграждането на обектите ще бъде използването на естествени материали с подчертано отношение към природата и опазването на околната среда, които създават подходяща атмосфера и акценти, популяризиращи марката КООП и био бранда.
Целеви групи на потребителите:
-
Член-кооператори и клиенти, които подкрепят кооперативните принципи и ценности и предпочитат стоките с марката КООП от български и европейски производители, които са с гарантирано качество и справедливи цени.
-
Млади хора с активен начин на живот.
-
Семейства с деца до 18 години.
-
Потребители, които вярват, че качеството на храната, която консумират, влияе върху здравето им и търсят свежи местни храни, без консерванти и подобрители и/или храни с гарантирано качество и произход.
-
Мъже и жени, които трябва да спазват определен хранителен режим.
Базов асортимент на търговския обект
-
Здравословни и био продукти
-
Диетични, диабетични и безглутенови храни
-
Пресни плодове и зеленчуци
-
Пресни салати и храни, произведени на място в обекта
-
Кооперативен хляб, закуски, сладкарски изделия, бира и др., произведени на място или от кооперативна организация в региона
-
Натурална био козметика, масла и екстракти от етерично-маслени култури, в т.ч. от кооперативни производители
-
Други здравословни продукти с марката КООП.
Параметри на търговския обект/щанд
-
Приложени чертежи на съществуващи търговски обекти от верига КООП
-
Екстериорните и интериорни решения за щанд от бранда БИО КООП с площ 10-15 кв. м. са по предложение на участниците в конкурса
Обособени кътове в или около търговския обект:
-
Кът за деца;
-
Място за приготвяне на свежи салати и напитки (фреш, кафе, чай и др.);
-
Малък цех (обособена точка) за производство на място на хляб, закуски, сладкарски изделия, бира или други, тип домашно приготвени храни. Тези цехове (точки) могат да се използват и за организиране на кулинарни курсове, състезания и други инициативи за популяризиране на предлаганите в обекта стоки с марката КООП и предоставяне на допълнителни социални услуги;
-
Кът за родители с библиотека на здравословна тематика, в който могат да се канят лектори (диетолози, специалисти по здравословно хранене, терапевти и лекари), които да изнасят безплатни лекции по актуални въпроси, свързани със здравословното хранене и начин на живот;
-
Кухня за възрастни хора и хора в затруднено социално положение;
-
Други предложения по идея на участника в конкурса.