Проект 130: БИО ЩАНД КООП
., Нов български университет, София
за проекта
Био щандът КООП цели да популяризира бранда БИО КООП и да гo направи по-лесно разпознаваем. Проектното решение е изцяло вдъхновено от логото на бранда и тази концепция се следва до цялостното изграждане на продукта. Всеки един елемент наподобява буква от логото на бранда.
Био щандът е предвиден от изцяло модулна структура с обща площ 15кв.м. По този начин се унифицират елементите и това ги прави много по-лесни за изработка, монтаж и транспортиране. Мобилността е много важен фактор в изграждането на един такъв обект, който трябва да бъде лесно преносим от едно място на друго. Това е един от многото плюсове на проекта. По този начин се дава възможност на щанда да бъде позициониран не само в магазините от търговската верига КООП, но и в големи търговски обекти, а защо не и в паркова среда. Обектът е проектиран така, че да може да се адаптира към всякаква среда. По този начин той става част от нея и клиентите могат свободно да преминават през него, дори и с пазарски колички, разглеждайки уникалните продукти на бранда. Проектиран е работен плот за продавач-консултант, където могат да бъдат произведени на място в обекта пресни салати, храни и фрешове. Във всеки модул е предвидено лед осветление, което да осветява необходимите зони от щанда и да допринася за удобството при пазаруване.
В проекта се стремим максимално да използваме естествени материали. Обикновено, когато става въпрос за био продукти, всеки би направил асоциация с дървен материал и зелен цвят. Затова в проектното решение един от използваните материали е дървото, тъй като е естествен материал и отговаря изцяло на концепцията за изграждането на Био Щанд КООП. Вторият, използван от нас материал, е еталбонд. Предпочетен е синият цвят, чрез който се стремим да избегнем комерсиалния зелен цвят и да въведем нова гама за възприятието на био продуктите.
Освен лесни за изработка и транспорт, елементите са и лесни за монтаж. Металната конструкция на обекта е така изградена, за да дава възможност за различно захващане, респетктивно - подреждане на стилажите и предлагания асортимент. Това е плюс в различните случаи на разположение на био щанда КООП (в търговски магазин на веригата КООП, в голям търговски център, в паркова среда) поради факта, че се предлагат различни видове артикули, които обхващат различните целеви групи.
Автор
Александра Петкова, Александрина Стойкова, Елица Тодорова
Университет: Нов Български Университет, София
